Reklama

Uczymy w klasie integracyjnej

Niedziela łomżyńska 14/2004

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Niewątpliwie klasy specjalne funkcjonujące w szkołach masowych otwierają przed niepełnosprawnymi osobami świat, pozwalają pokonywać pewne bariery, ale pełną integrację realizują dopiero klasy integracyjne.
Klasa, w której pracujemy, liczy 18 dzieci, wśród nich jest troje z niepełnosprawnością. Pracuje w niej dwóch nauczycieli: prowadzący i wspomagający. Na początku roku szkolnego zapoznałyśmy się z programem nauczania klasy drugiej. Nasza praca polegała na skorelowaniu treści nauczania wszystkich uczniów. Staramy się uwzględnić taki program, aby dzieci niepełnosprawne mogły jak najwięcej skorzystać z zajęć edukacyjnych prowadzonych z całą klasą. Oprócz tego zaplanowałyśmy także indywidualne treści dostosowane dla każdego ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Jednym z celów naszej pracy jest poprawa warunków rozwoju i procesu uczenia się uczniów ze specjalnymi potrzebami oraz integracja dzieci niepełnosprawnych ze środowiskiem zdrowych, przy uwzględnieniu obustronnych korzyści dydaktyczno-wychowawczych.
Dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności, wykonują różne zadania dostosowane do ich indywidualnych możliwości. Opiekują się sobą i bezinteresownie służą sobie radą i pomocą. Szczególną opieką dzieci zdrowe otaczają swoich niepełnosprawnych kolegów. Chętnie się razem bawią i „inność” kolegów ich nie razi. Dzieci należą do kółka teatralnego. Podczas zajęć przygotowywaliśmy różnego rodzaju przedstawienia. Oprócz prezentacji, w których uczestniczyli rodzice, w tym roku szkolnym nasze dzieci wystąpiły przed szerszą publicznością na konferencji zorganizowanej w naszej szkole podsumowującej Rok Osób Niepełnosprawnych 2003 z inscenizacją Dziecięce serduszka oraz w Kościele Parafialnym.
Uczniowie naszej klasy aktywnie uczestniczą w różnych formach działalności integracyjnej, które organizuje działający przy naszej szkole Zespół do spraw Integracji.
Pracując w klasie integracyjnej, cieszymy się z sukcesów osiąganych przez wszystkich uczniów, również tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Uczniowie ci w stopniu dobrym opanowali zmodyfikowany program nauczania. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wsparcie rodziców, ich pomoc w kontynuacji poczynań edukacyjnych i utrwaleniu ćwiczonych umiejętności.

Autorki są nauczycielkami integracyjnej kl. II d Szkoły Podstawowej nr 5 im. St. Staszica w Łomży

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2004-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Litania nie tylko na maj

Niedziela Ogólnopolska 19/2021, str. 14-15

[ TEMATY ]

litania

Karol Porwich/Niedziela

Jak powstały i skąd pochodzą wezwania Litanii Loretańskiej? Niektóre z nich wydają się bardzo tajemnicze: „Wieżo z kości słoniowej”, „Arko przymierza”, „Gwiazdo zaranna”…

Za nami już pierwsze dni maja – miesiąca poświęconego w szczególny sposób Dziewicy Maryi. To czas maryjnych nabożeństw, podczas których nie tylko w świątyniach, ale i przy kapliczkach lub przydrożnych figurach rozbrzmiewa Litania do Najświętszej Maryi Panny, popularnie nazywana Litanią Loretańską. Wielu z nas, także czytelników Niedzieli, pyta: jak powstały wezwania tej litanii? Jaka jest jej historia i co kryje się w niekiedy tajemniczo brzmiących określeniach, takich jak: „Domie złoty” czy „Wieżo z kości słoniowej”?

CZYTAJ DALEJ

Warszawa: pokaz słynnego filmu Krzysztofa Żurowskiego "Duszochwat" o św. Andrzeju Boboli

2024-05-16 19:24

[ TEMATY ]

film

Warszawa

św. Andrzej Bobola

Karol Porwich/Niedziela

św. Andrzej Bobola

św. Andrzej Bobola

Pokaz znanego filmu "Duszochwat", w reżyserii Krzysztofa Żurowskiego, ukazującego niezwykłe dzieje i męczeństwo św. Andrzeja Boboli SJ, odbędzie się 19 maja o godz. 19.00 w Kinie Duchowym Carmelitanum w klasztorze karmelitów bosych przy ul. Solec 51 w Warszawie. Po projekcji filmu odbędzie się spotkanie z reżyserem.

Film Krzysztofa Żurowskiego ma charakter poetyckiej impresji na temat życia świętego i dziejów jego kultu.

CZYTAJ DALEJ

Kardynałowie Nycz i Ryś krytycznie o decyzji prezydenta Warszawy ws. symboli religijnych

2024-05-17 20:17

[ TEMATY ]

Warszawa

kard. Kazimierz Nycz

Kard. Grzegorz Ryś

symbole religijne

flickr.com/episkopatnews

Kard. Kazmierz Nycz

Kard. Kazmierz Nycz

To próba zaprowadzenia “urawniłowki” w pluralistycznym społeczeństwie - tak zarządzenie prezydenta Warszawy w sprawie symboli religijnych w stołecznych urzędach komentuje dla KAI kard. Kazimierz Nycz. Z kolei kard. Grzegorz Ryś stwierdza: “Neutralność, która domaga się tego, żeby każdy ‘wyzerował’ się ze swoich przekonań i poglądów nie buduje wspólnoty międzyludzkiej”.

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski nie chce symboli religijnych w przestrzeniach stołecznych urzędów. Jest to zapisane w jego wydanym w ub. tygodniu zarządzeniu dotyczącym “Standardów równego traktowania w Urzędzie m.st. Warszawy”.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję