Pielgrzymka dziennikarzy na Jasną Górę, odbywająca się 13 października 2012 r., rozpoczyna nową tradycję modlitewnych spotkań ludzi pracujących w mass mediach. Niech będzie ona dla wszystkich dobrą sposobnością, aby wsłuchać się w głos Serca Maryi, która uczy nas tajemnic swojego Syna. Z wielką nadzieją, ale i odpowiedzialnością przynosimy do Maryi różnorodność środków społecznego przekazu, których zadaniem jest głosić prawdę tworzącą Boży i ludzki świat. Przychodzimy na Jasną Górę, aby poprzez Maryję wypraszać wytrwałość w poszukiwaniu i przekazywaniu prawdy oraz w budowaniu przez posługę dziennikarską więzów międzyludzkich opartych na prawdzie i miłości. Informować i formować oraz łączyć, a nie dzielić - to zadania ludzi mediów docierających do domów całego społeczeństwa przez prasę, radio, telewizję oraz internet. Prosimy, aby nasza służba prawdzie pomagała wzrastać każdemu człowiekowi mieszkającemu na polskiej ziemi oraz wszystkim rodakom żyjącym poza granicami Ojczyzny. Na trud pielgrzymowania i spotkania na Jasnej Górze z serca błogosławię.
Abp Wacław Depo - Metropolita Częstochowski, Przewodniczący Rady ds. Środków Społecznego Przekazu Konferencji Episkopatu Polski
- Kościół jest tam, gdzie są ludzie, i tak powinno być także w mediach społecznościowych - podkreśla prof. Monika Przybysz z UKSW. W rozmowie z KAI medioznawca wyjaśnia, jak Kościół coraz lepiej wykorzystuje nowe media, m.in. dzięki księżom i influencerom obecnym na Instagramie, TikToku i YouTubie. Okazją do rozmowy jest obchodzony w Kościele w Polsce w najbliższą niedzielę Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu.
Anna Rasińska (KAI): Jak powinna wyglądać profesjonalna komunikacja Kościoła w mediach? Co w tej kwestii jest najważniejsze?
Zaufanie do Kościoła spadło w 9 lat z 58 proc. (2016) do 35,1 proc. (2025). Biję się w piersi, chociaż wiem, że to nie wystarczy - napisał w środę na portalu X biskup sosnowiecki Artur Ważny.
Według opublikowanego w środę badania IBRiS łączny odsetek osób, które deklarują zaufanie („zdecydowanie” lub „raczej”) do Kościoła katolickiego, spadł z 58 proc. we wrześniu 2016 roku do 35,1 proc. we wrześniu 2025 roku. To spadek o 22,9 punktu procentowego. Jednocześnie poziom nieufności wzrósł w tym samym okresie prawie dwukrotnie, z 24,2 proc. do 47,1 proc.
Pod niewinnie brzmiącą nazwą przedmiotu „Edukacja Zdrowotna” próbuje się przemycać do polskich szkół ideologię i politykę – napisał w sobotę na platformie X prezydent Karol Nawrocki. Podkreślił, że szkoła to miejsce nauki oraz przestrzeń do budowania szacunku dla kultury, tradycji i wartości chrześcijańskich.
Podziel się cytatem
W swoim wpisie podkreślił, że „szkoła to przede wszystkim miejsce nauki, ale także przestrzeń budowania szacunku dla kultury, tradycji i wartości chrześcijańskich, z których wyrasta nasza cywilizacja”. – W pierwszej kolejności to my, rodzice, mamy prawo do decyzji w sprawie edukacji naszych dzieci i to jest ten moment, kiedy z tego prawa warto skorzystać – zaznaczył Nawrocki.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.