Fatimski Apostolat Niepokalanego Serca Maryi, tradycyjnie w pierwszą sobotę miesiąca, pielgrzymował do sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie.
- Za miesiąc, 2 grudnia, będziemy obchodzić 4. rocznicę zawierzenia naszego apostolatu, jakiego dokonał z naszą wspólnotą bp Tadeusz Lityński przed obrazem Matki Bożej. Co roku odnawiamy to zawierzenie. Natomiast w tym roku przypada również 14. rocznica naszego pielgrzymowania z Międzyrzecza do Rokitna. Zaczynaliśmy bardzo skromnie, było nas kilka osób. Teraz każdego miesiąca, latem czy zimą, jest nas ok. 100-120 pielgrzymów – mówi opiekun wspólnoty ks. Andrzej Oczachowski. Dodaje, że za każdym razem pielgrzymka odbywa się w duchu wynagrodzenia za bluźnierstwa i grzechy przeciwko Matce Najświętszej i jest spełnieniem czterech warunków, o które Maryja prosiła w 1917 r. w Fatimie, a więc obejmuje spowiedź, Komunię świętą wynagradzającą, Różaniec oraz medytację nad jedną tajemnicą różańcową.
- Pielgrzymka jest dla mnie oddechem Pana Boga. To niesamowite przeżycie – tu trzeba być, tu trzeba przyjść – najlepiej o własnych siłach. Trzeba posmakować trudu i bólu w nogach. Jak raz się tu przyjdzie, to później się po prostu wraca – powiedziała jedna z uczestniczek dzisiejszego pielgrzymowania p. Lidia Wiśniewska z parafii NMP Królowej Polski w Świebodzinie.
Od kilku lat, w każdą pierwszą sobotę miesiąca, do Rokitna pielgrzymuje p. Andrzej Hoffmann. Przyznaje, że jest wielkim czcicielem Maryi, a z każdym kolejnym miesiącem oczekuje sierpnia i pielgrzymki na Jasną Górę. – Pielgrzymuję w intencji rodziny, Ojczyzny. Zacząłem jak moje dzieci starały się o potomstwo. Długi czas oczekiwałem na wnuka. Wtedy złożyłem też obietnicę Matce Bożej, że jak urodzi im się dziecko, to będę do Niej pielgrzymował. Tak też się stało, więc dopóki staczy mi sił, to będę chodził – mówi pielgrzym z parafii św. Michała Archanioła w Świebodzinie.
Informacje na temat pielgrzymki można znaleźć na stronie www.wpierwszesoboty.pl
W sanktuarium w Rokitnie w dniach 25-27 marca odbyły się kolejne rekolekcje z cyklu Bohaterowie Boga.
- To rekolekcje o męskiej duchowości. Chcemy tchnąć męskiego ducha i zrobić to na podstawie bohaterów Pisma świętego. Postacie ze Starego Testamentu pokazują nam, jak iść za Bogiem, jak iść z Nim przez życie. To ważne, że moc doskonali się w ich słabości, dzięki relacji z Panem Bogiem. To właśnie chcemy przekazać uczestnikom – wyjaśnia ks. Damian Drop (zobacz tutaj).
2 lutego obchodzone jest w Kościele święto Ofiarowania Pańskiego, potocznie zwane świętem Matki Bożej Gromnicznej. Bardzo pięknie o tym święcie pisze Anselm Grün - mnich benedyktyński: "Święto Ofiarowania
Pańskiego zaprasza nas, by przyjąć Chrystusa do wewnętrznej świątyni naszego serca. Wesele między Bogiem i człowiekiem odbywa się wtedy, gdy pozwalamy wejść Chrystusowi do wewnętrznej świątyni zamku naszej
duszy. Znajduje to swój wyraz podczas święta w procesji ze świecami. Na rozpoczęcie Eucharystii wspólnota zbiera się w ciemnym przedsionku kościoła. Kapłan święci świece i zapala je. Następnie wszyscy
wchodzą z płonącymi świecami do kościoła. Jest to obraz tego, że do świątyni naszej duszy wchodzi światło Jezusa Chrystusa i rozświetla wszystko, co jest tam jeszcze ciemne i jeszcze nie wyzwolone".
Nazwy tego święta są dość zróżnicowane. Lekcjonarz armeński podaje, że obchodzono je w "czterdziestym dniu od narodzenia naszego Pana Jezusa Chrystusa". W V w. pojawiły się w brzmieniu greckim określenia
hypapante, tzn. święto spotkania i heorte ton kataroion - święto oczyszczenia. Te dwa określenia rozpowszechniły się w Kościele zarówno na Wschodzie jak i na Zachodzie. W liturgii bizantyjskiej do dziś
nosi ono nazwę hypapante. Nazwę tę spotykamy także w Sakramentarzu gregoriańskim w tradycji rzymskiej. Określeniem "oczyszczenia" posłużył się Mszał z 1570 r. Mszał Pawła VI opowiedział się za In presentatione
Domini - Ofiarowanie Pańskie.
Różna była data obchodzenia tego święta. Wschód liczył 40 dni od Objawienia Pańskiego, natomiast Zachód od 25 grudnia, które było i jest świętem Narodzenia Pańskiego. Stąd Kościoły wschodnie świętowały
Ofiarowanie Pańskie 14 lutego, zaś liturgia rzymska - 2 lutego. Mszał papieża Pawła VI przewiduje na ten dzień oddzielną prefację, która sławi Boga za to, że Maryja przyniosła do świątyni Jezusa, przedwiecznego
Syna Bożego, że Duch Święty ogłosił Go chwałą ludu Bożego i światłem dla narodów. Motyw ten leży u podstaw tego święta, pojawia się w modlitwach i w Ewangelii: "Gdy potem upłynęły dni ich oczyszczenia
według Prawa Mojżeszowego, Maryja i Józef przynieśli Dzieciątko do Jerozolimy, aby Je przedstawić Panu: «Każde pierworodne dziecko płci męskiej będzie poświęcone Panu». Mieli również złożyć
w ofierze parę synogarlic albo dwa młode gołębie, zgodnie z przepisem Prawa Pańskiego" (Łk 2, 22-23).
Motyw światła jest charakterystyczny do tego stopnia, że w niektórych krajach Msza św. 2 lutego nosi nazwę Mszy światła. W tym dniu w jakiejś mierze dominuje procesja ze świecami podczas śpiewania
antyfony: "Światło na oświecenie pogan i chwałę ludu Twego Izraela".
W każdym ze spotkań komitetu uczestniczył któryś z biskupów, najczęściej był to bp Paweł Socha. Na zdjęciu wita Jana Pawła II w Gorzowie
„Osoby konsekrowane są świadkami nadziei dla współczesnego świata” - podkreśla bp Paweł Socha, który w Dzień Życia Konsekrowanego odnowił swoje śluby zakonne. Główne uroczystości w diecezji zielonogórsko-gorzowskiej odbyły się 1 lutego w sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej.
„Konsekrowani pielgrzymami nadziei dla Kościoła i świata” pod takim hasłem 1 lutego w sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie odbyły się diecezjalne obchody Dnia Życia Konsekrowanego. Wzięli w nich w nich udział osoby konsekrowane - zakonnicy i zakonnice oraz dziewice i wdowy konsekrowane - z terenu diecezji zielonogórsko-gorzowskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.