Pamiętajmy o tym, że torebka powinna być zawsze skoordynowana i zharmonizowana z sylwetką kobiety, jej butami, kreacją. Jeśli więc np. kobieta jest filigranowa, torebka powinna być niewielka. Jeśli kobieta jest wysoka i masywna, nie może chodzić z małymi torebkami. Jeśli kobieta zakłada np. kreację z adamaszku, torebka powinna być do niej odpowiednio dostosowana (może być np. z podobnego surowca).
Jeśli buty są zamszowe, torebka też powinna być zamszowa, jeśli buty mają zaokrąglone noski, torebka nie powinna być kanciasta, jeśli torebka ma metalowe okucia, buty powinny posiadać metalowe ozdoby (np. sprzączki).
Torebka powinna w pierwszym rzędzie być zharmonizowana kolorystycznie z butami. Klasyczna koncepcja zakłada, że torebka i buty są dokładnie tego samego koloru. Dziś koncepcja ta jest wyśmiewana przez kreatorów mody i stylistów, kobiety nie powinny się jednak tego bać. Po prostu elegancja nie jest w modzie, ale trzeba też pamiętać o tym, że ślepe posłuszeństwo modzie świadczy o braku osobowości.
Jeśli kobieta nie chce przeciwstawiać się modzie, ale równocześnie chce pozostać elegancka, może posługiwać się torebkami dwukolorowymi, które dają pole do popisu. Gdy kobieta ma np. torebkę czarno-brązową, może do niej założyć zarówno czarne, jak i brązowe buty i nie będąc w sprzeczności z modą, pozostanie elegancka. Można też, oczywiście, tak dobrać kolorystycznie torebkę i buty, że choć będą odmiennych kolorów, będą w harmonii. Jest to jednak dosyć trudne i łatwo tu o ośmieszający nas błąd.
Etykieta wypowiada się o torebce jeszcze w odniesieniu do dwóch sytuacji. Po pierwsze - im późniejsza pora, tym torebka powinna być mniejsza. Na wszelkie uroczystości wieczorne nosi się torebki malutkie.
Po drugie - nie wolno w żadnym przypadku wieszać torebek na oparciu krzesła. Mniejsze torebki kładziemy na kolanach, większe stawiamy za sobą na znajdującym się za nami meblu lub umieszczamy na podłodze między nogami. Ostatnio dotarł do Polski (jest w Polsce produkowany) i jest w sprzedaży w wielu sklepach specjalny, elegancki przyrząd do wieszania torebek, który mocuje się na krawędzi stołu.
O tym, czym jest ekumenizm i dlaczego ma on tak duże znaczenie w Kościele oraz w posłudze parafialnej, mówił kardynał Grzegorz Ryś podczas wykładu dla duchownych uczestniczących w drugim roku Kursu Proboszczowskiego, odbywającego się w Archidiecezji Łódzkiej.
Hierarcha przywołał postać pierwszego biskupa łódzkiego, który nie tylko budował fundamenty życia diecezjalnego, ale również troszczył się o dialog pomiędzy mieszkańcami Łodzi – w tym dialog międzywyznaniowy, międzykulturowy i międzyreligijny.
– Kiedy bp W. Tymieniecki obchodził 25-lecie kapłaństwa, raporty z Łodzi składane do Nuncjatury Apostolskiej wskazywały, że na jego jubileuszu było więcej protestantów i Żydów niż katolików. Z jednej strony raport ten poświadcza jego ogromne otwarcie na ludzi wszystkich wyznań, z drugiej zaś pokazuje, jak nieoczywiste było to podejście w Kościele tamtego czasu. Dziś można śmiało powiedzieć, że bp Tymieniecki wyprzedzał o całe dziesięciolecia Kościół rzymskokatolicki w podejściu do chrześcijan innych wyznań i do Żydów. Mam wrażenie, że w Łodzi bardzo chętnie mówimy o sobie jako o mieście czterech kultur, o mieście wielonarodowym i wielowyznaniowym u swych początków, ale dziś ta świadomość funkcjonuje głównie jako slogan i kolorowe logo. Na ile przekłada się to na powszechną mentalność? – pytał kardynał.
Poczta Polska wydała okolicznościowy znaczek pocztowy z wizerunkiem bazyliki Mariackiej w Krakowie, upamiętniający 800 lat historii tamtejszej parafii. Prezentacja znaczka była jednym z punktów sobotnich obchodów Dnia Łącznościowca w Krakowie.
Jak podkreślił prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz podczas prezentacji znaczka, upamiętnia on historię jednej z najstarszych parafii w Polsce, a także oddaje hołd jednej z najważniejszych świątyń w naszym kraju - bazylice Mariackiej.
Należy bezwzględnie porzucić „złudną logikę” wyścigu zbrojeń i nuklearnego odstraszania, by zamiast tego obrać drogę dialogu i rozbrojenia. Stały obserwator Stolicy Apostolskiej, arcybiskup Gabriele Caccia, ponownie wezwał do zakończenia „wyścigu zbrojeń” podczas swojego wystąpienia wczoraj, w trakcie debaty generalnej pierwszego komitetu 80. sesji Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych.
Hierarcha zauważył, że osiemdziesiąt lat po zniszczeniu Hiroszimy i Nagasaki oraz po utworzeniu ONZ, „duch dyplomacji i multilateralizmu, tak starannie ukształtowany, by chronić ludzkość przed plagą wojny, jest coraz bardziej przesłaniany przez niebezpieczny powrót do siły i strachu jako sposobów rozwiązywania sporów”. Cytując słowa papieża Franciszka z czerwcowego spotkania organizacji pomocowych dla Kościołów wschodnich, arcybiskup Caccia zapytał: „Jak możemy dalej zdradzać pragnienie pokoju, które żywi ludzkość, szerząc propagandę gromadzenia broni, jakby militarna przewaga miała rozwiązać problemy, zamiast rodzić jeszcze więcej nienawiści i pragnienia zemsty?”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.