Reklama

Rodzina

Centrum Życia i Rodziny: nie dla reklam promujących LGBT w telewizji

Członkowie Centrum Życia i Rodziny zachęcają do podpisania petycji ws. deprawujących reklam. Prywatne stacje telewizyjne zdecydowały się na emisję spotów, będących reklamą środków antykoncepcyjnych. Jak podkreślają inicjatorzy akcji, w jednej ze scen można zobaczyć dwóch mężczyzn w sytuacji intymnej. „Szokujący przekaz spotu jest niezgodny z zapisami Ustawy o radiofonii i telewizji, a także niebezpieczny dla zdrowia psychicznego dzieci. Dlatego do KRRiT wystosowano apel o zdecydowaną reakcję” – uzasadniają swoją decyzję członkowie fundacji.

[ TEMATY ]

LGBT

CarlosAlberto/fotolia.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Reklama, o której mowa, została stworzona z okazji tzw. Międzynarodowego Dnia Seksu. W jednej ze scen można zobaczyć intymną sytuację z udziałem dwóch mężczyzn, którzy w pewnym momencie sięgają po flagowy produkt marki. Spoty te można zobaczyć na kanałach głównych stacji komercyjnych.

Interwencję w tej sprawie przeprowadziło Centrum Życia i Rodziny, które w petycji do władz KRRiT podkreśla, że treść reklamy narusza zapisy Ustawy o radiofonii i telewizji. Autorzy apelu domagają się stanowczej reakcji i podkreślają, że spot ma wydźwięk o charakterze prohomoseksualnym oraz jest zagrożeniem dla zdrowia psychicznego dzieci, które oglądając telewizję mogą ją przypadkowo obejrzeć.

Podziel się cytatem

Reklama

Jak tłumaczą pomysłodawcy wniosku, przede wszystkim chodzi o art. 18 ust. 1, który wskazuje, że przekazy „nie mogą propagować działań sprzecznych z prawem (…) oraz postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym”. „Warto odnotować, że emisji szokującego spotu odmówił publiczny nadawca, tj. Telewizja Polska, która w swej decyzji podkreślała, że ich widzowie często wnoszą skargi, gdy pokazywane są treści o charakterze intymnym” – można przeczytać w uzasadnieniu. W petycji napisano również, że wg badań CBOS z 2019 r., 78 proc. Polaków uważa homoseksualizm co najmniej za odstępstwo od normy, a 67 proc. badanych jest przeciwna publicznemu pokazywaniu przez homoseksualistów swojego sposobu życia.

Reklama

Oprócz tego członkowie Centrum Życia i Rodziny zaznaczają, że firma produkująca reklamowane środki antykoncepcyjne „jest zaangażowana w promocję ruchu LGBT+, którego postulaty są sprzeczne z polskim porządkiem prawnym, tj. podważają społeczną rolę rodziny i małżeństwa i żądają adopcji dla par osób tej samej płci”. Poza tym jedna z przedstawicielek firmy zapewniła, że misją marki jest edukacja seksualna. „Tym samym z nieuzasadnionych przyczyn uzurpuje sobie prawo do przekazywania treści, które leżą w kompetencjach rodziców” – podkreślono w odezwie.

Reklama

W apelu o interwencję zwrócono również uwagę na fakt, że spot ten „niesie szczególne zagrożenie dla zdrowia psychicznego i moralnego rozwoju małoletnich”. „Ukazanie intymnego kontaktu dwóch osób (zwłaszcza mężczyzn) tylko w perspektywie osiągania przyjemności seksualnej, stanowi zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju psychicznego i moralnego. Wypacza to ich spojrzenie na kontakty seksualne: w spocie sprowadzane są do poziomu samozaspokojenia bez jakichkolwiek odniesień do relacji miłości, małżeństwa i prokreacji„ - tłumaczą autorzy petycji, podkreślając, że to narusza treść art. 18 ust 4. Ustawy o radiofonii i telewizji.

„Reklama uderzająca w poglądy większości Polaków i zagrażająca wychowaniu i dobru dzieci i młodzieży powinna zostać wycofana” – można przeczytać w petycji do KRRiT, dostępnej do podpisania pod adresem: www.niedlatychreklam.pl.

Jak podkreślają członkowie Centrum Wspierania Inicjatyw dla Życia i Rodziny, fundacja ta została powołana by dawać publiczne świadectwo o dwóch fundamentalnych prawdach, na których opiera się cywilizacja i wynikający z niej porządek społeczny - każdy człowiek ma prawo do życia od poczęcia do naturalnej śmierci, rodzina oparta na nierozerwalnym małżeństwie między kobietą a mężczyzną, otwarta na przyjęcie i wychowanie dzieci jest podstawą prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa.

Organizacja zajmuje się dziwnością pro-life, promującą postawy, zachowania, wzorce kulturowe i przepisy prawa, które sprzyjają poszanowaniu życia człowieka od jego poczęcia, aż do naturalnej śmierci, sprzeciwiają się wszelkim formom prawnej, kulturowej i obyczajowej dyskryminacji małżeństwa i rodziny, w szczególności wielodzietnej, przez narzucanie tzw. alternatywnych modeli rodzinnych lub tzw. wolnych związków.

2020-06-16 10:48

Ocena: +1 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Minister Schmidt-Rodziewicz odpowiada na ataki

[ TEMATY ]

rodzina

agresja

LGBT

wiceminister

Artur Stelmasiak/Niedziela

Anna Schmidt-Rodziewicz; pełnomocnik rządu ds. równego traktowania

Anna Schmidt-Rodziewicz; pełnomocnik rządu ds. równego traktowania

Zdumiewa mnie poziom agresji z jaką niektórzy politycy opozycji walczą o prawa mniejszości seksualnych, jednocześnie często sami łamiąc lub przyzwalając na łamanie praw innych, np. osób wierzących - napisała w oświadczeniu minister Anna Schmidt-Rodziewicz.

Anna Schmidt-Rodziewicz jest pełnomocnikiem rządu ds. równego traktowania oraz wiceministrem Rodziny i Polityki Społecznej. Została zaatakowana przez lewicowych aktywistów i polityków za wypowiedź na trzecich urodzinach telewizji wPolsce.pl, gdzie minister została laureatką nagrody "Złote kamery". - Żyjemy w dziwnych czasach. W czasach, w których mniejszość próbuje narzucić swoje prawa większości. W czasach, w których uniwersalne wartości, pewne grupy próbują wskazać jako te, które należy uznać za passé - napisała minister na Twitterze.

CZYTAJ DALEJ

Święty Filip Apostoł

Niedziela Ogólnopolska 39/2006, str. 3

pl.wikipedia.org

Filip Apostoł

Filip Apostoł

Audiencja generalna, 6 września 2006 r.

CZYTAJ DALEJ

Prezydent podpisał ustawę o wakacjach kredytowych w 2024 r.

2024-05-06 16:33

[ TEMATY ]

Andrzej Duda

kredyt

Adobe Stock

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę ustawy, która zakłada przedłużenie wakacji kredytowych także na 2024 r. - podała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Raty kredytu mieszkaniowego będzie można zawiesić dwukrotnie w okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia oraz dwukrotnie między 1 września, a 31 grudnia.

Zgodnie z nowelą, kredytobiorcy będą mogli skorzystać z możliwości wstrzymania opłacania raty kredytowej dwukrotnie w okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia oraz dwukrotnie między 1 września, a 31 grudnia. Z tego rozwiązania będą mogły skorzystać osoby, których rata przekroczy 30 proc. dochodu gospodarstwa domowego, liczonego jako średnia za poprzednie trzy miesiące, albo osoby, które mają na utrzymaniu co najmniej troje dzieci w dniu złożenia wniosku. Zawieszenie spłaty kredytu w tych okresach będzie przysługiwać, gdy wartość udzielonego kredytu nie będzie przekraczała 1,2 mln zł. Z informacji przedstawionych przez przedstawicieli resortu finansów wynika, że z wakacji kredytowych w tym roku będzie mogło maksymalnie skorzystać 562 tys. kredytobiorców.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję