Reklama

Pomogą Ci na Skaryszewskiej

Czujesz się opuszczony, samotny, bezradny? Twoje małżeństwo się rozpada? Nie trać nadziei. W Centrum Pomocy Duchowej przy Skaryszewskiej pomogą Ci księża, psychologowie, terapeuci oraz ci, którzy mają takie same problemy.

Niedziela warszawska 46/2007

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Iza przez kilka lat po zawarciu związku cywilnego była zbuntowana. Nie chodziła na Msze św., nie modliła się. Pewnego dnia wybrała się na spacer z kilkuletnią córeczką. - Przechodziłyśmy koło otwartych drzwi kościoła. Wyraźnie widać było oświetlony ołtarz. Dziecko wzięło mnie za rękę i razem weszłyśmy do środka. Córka z ogromnym zainteresowaniem przyglądała się obrazom, figurom świętych - opowiada Iza.
W pewnym momencie spontanicznie uklękła, zrobiło jej się smutno, zaczęła płakać. Od tego dnia rozpoczął się proces nawrócenia. Pytała samą siebie, jak to się mogło stać, że nagle, stawiając jeden fałszywy krok, straciła wiarę, odrzuciła Boga. - Potem nadszedł czas pierwszej Komunii św. mojej córki i wielki ból, że nie mogę razem z nią przyjąć Chrystusa. Tylko Bóg wie, co wtedy przeżywałam, gdy mówiłam jej, jak należy się spowiadać, jak przyjmować Komunię św. Wtedy już się nie buntowałam. Byłam tylko wdzięczna Bogu za to, że Go odnalazłam - wspomina Iza.

Niesakramentalni

Reklama

Wiele takich historii mógłby opowiedzieć ks. Jan Pałyga, pallotyn z warszawskiej Pragi, który od lat jest duszpasterzem osób w tzw. związkach niesakramentalnych. Nie mogą oni zawrzeć ślubu kościelnego, ponieważ wcześniej wzięli już ślub w Kościele, następnie rozwiedli się i ponownie zawarli związek, ale już tylko cywilny. To blokuje im możliwość przystępowania do Komunii św. - Niektórzy bardzo tęsknią za spowiedzią i Komunią św. Czasami także oskarżają Kościół, że jest dla nich zbyt surowy. Zależy mi, żeby nie stracili wiary, uwierzyli, że Bóg nie cofnął im swojej miłości, bo przecież nikomu jej nie cofa - mówi ks. Pałyga, autor wielu książek i artykułów na temat problemów związków niesakramentalnych, m.in. „Oni też chcą być wierni”.
Małżeństwa niesakramentalne przy ul. Skaryszewskiej spotykają się na Mszy św. w każdą niedzielę o godz. 20, natomiast w ostatnią sobotę miesiąca o 18.30 odbywa się nabożeństwo o uzdrowienie ludzi i małżeństw z różnych słabości i dolegliwości. A dwa razy w roku organizowane są specjalne rekolekcje dla małżeństw niesakramentalnych.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Małżeństwa w kryzysie

Inna grupa, która może znaleźć pomoc na Skaryszewskiej, to małżeństwa w kryzysie. - Robimy wszystko, żeby te małżeństwa się nie rozpadły. W każdej sytuacji, nawet po ludzku patrząc beznadziejnej, możliwe jest odrodzenie związku. Dla Boga bowiem nie ma rzeczy niemożliwych. Nawet jeżeli małżonkowie nie potrafią ze sobą być i odchodzą w stan separacji, to ich małżeństwo trwa nadal. Nadal są mężem i żoną i jako tacy staną przed Bogiem. Sakrament małżeństwa jest darem Boga, który daje małżonkom siłę odtwarzania wspólnoty małżeńskiej właściwie w każdej sytuacji - mówi ks. Pałyga.
Wspólnota Trudnych Małżeństw „Sychar” spotyka się na Skaryszewskiej w każdy drugi czwartek i czwarty poniedziałek miesiąca o godz. 19. Przed czwartkowymi spotkaniami o godz. 18 odprawiana jest Msza św. w intencji ratowania małżeństw.

Piąty Świat

Kolejna grupa spotykająca się w pallotyńskim Centrum Pomocy Duchowej to Ruch „Piąty Świat”. - To osoby samotnie cierpiące, o których cierpieniu nikt nie wie. Są ludzie, których cierpienie znamy, o nich dużo się mówi, są jednak też cierpienia anonimowe. Nie jesteśmy w stanie uwolnić ich od cierpienia, ale na pewno możemy im pomóc, ofiarując modlitwę i solidarność z nimi. A gdy to jest możliwe, to także swoją obecność. Bo już sama świadomość, że ktoś o nich myśli i pamięta, jest dla nich ulgą i pokrzepieniem - tłumaczy ks. Pałyga.
Część centralną Ruchu stanowi zespół wolontariuszy, których zadaniem jest wyszukiwanie i docieranie do osób samotnie cierpiących oraz ustalanie form kontaktu i pomocy. Kontakt może być osobisty, listowny, telefoniczny, mailowy. Zależy to od możliwości wolontariuszy, a także od chęci samych cierpiących. Wszyscy zainteresowani, zarówno samotnie cierpiący, jak i chętni wolontariusze, zaproszeni są na spotkania do Centrum Pomocy Duchowej.

Centrum Pomocy Duchowej
ul. Skaryszewska 12, 03-802 Warszawa (wejście od ul. Lubelskiej)
Założyciel, szef Centrum i opiekun grup: ks. Jan Pałyga SAC
tel. (0-22) 818-27-14, w. 338
jan@ecclesia.org.pl

Harmonogram spotkań:

- Niesakramentalni (grupa pierwsza): pierwszy i trzeci poniedziałek miesiąca, godz. 18
- Niesakramentalni (grupa druga): drugi poniedziałek miesiąca, godz. 18
- Małżeństwa w kryzysie: drugi czwartek i czwarty poniedziałek miesiąca, godz. 19
- Osoby samotne: pierwszy i trzeci czwartek miesiąca, godz. 18
- Piąty Świat: drugi i czwarty wtorek miesiąca, godz. 18
- Al-Anon: każdy poniedziałek, godz. 9.30

2007-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Sobotnie rozmowy z Maryją

2025-02-14 21:14

[ TEMATY ]

Maryja

Karol Porwich/Niedziela

Ten człowiek to tylko święte exemplum tego, co Maryja zaproponowała zwykłym chrześcijanom już w 1925 r. Dała im dostęp do mistyki, dotychczas zarezerwowanej dla mnichów i zakonnic, dla kapłanów żyjących swym powołaniem i rzecz jasna dla wielkich świętych. Teraz chleb mistyki miał stać się pokarmem powszechnym. Mógł znaleźć się na każdym stole. I zmieniać ludzi. Jak całkowicie przenicował na Bożą stronę Anatola Kaszczuka.

PONIŻEJ FRAGMENT KSIĄŻKI "Historia Objawień Maryjnych. Tom III". Do kupienia w naszej księgarni: ksiegarnia.niedziela.pl.
CZYTAJ DALEJ

Słowo do wiernych z racji tragicznej śmierci śp. ks. Grzegorza Dymka

2025-02-14 17:38

[ TEMATY ]

abp Wacław Depo

śmierć księdza

Karol Porwich/Niedziela

Abp Wacław Depo

Abp Wacław Depo

Słowo Księdza Arcybiskupa Metropolity Częstochowskiego Wacława Depo do wiernych z racji tragicznej śmierci śp. ks. Grzegorza Dymka

Jako ludzie wierzący patrzymy na śmierć w duchu chrześcijańskiej nadziei, która przekracza gracie doczesności. Nie sposób jednak do tajemnicy śmierci odnosić się bez właściwych ludzkiej naturze emocji; zwłaszcza, gdy śmierć przychodzi nagle i dramatycznie. Wszak i Jezus zapłakał nad śmiercią swego przyjaciela Łazarza.
CZYTAJ DALEJ

Rozważanie Ks. Mariusza Rosika: Konsternacja na górze

2025-02-15 11:21

[ TEMATY ]

rozważania

Ks. Mariusz Rosik

James Tissot/pl.wikipedia.org

„Jezus, widząc tłumy, wyszedł na górę. A gdy usiadł, przystąpili do Niego Jego uczniowie” (Mt 5,1) – takimi słowami ewangelista Mateusz wprowadza czytelnika do wysłuchania Jezusowego Kazania na górze, które rozpoczyna się ośmioma błogosławieństwami. Ta sama mowa u Łukasza wprowadzone została zupełnie inaczej: „Zeszedł z nimi na dół i zatrzymał się na równinie” (Łk 6,17). Tak jawna rozbieżność – Mateuszowa góra i Łukaszowa równina – przez wieki budziła konsternację biblistów. Próbowano wyjaśniać ją na wiele sposobów.

Jedni dowodzili, że zwyczajem wędrownych nauczycieli było powtarzanie tych samych nauk w różnych okolicznościach. Można więc z powodzeniem przyjąć, że Jezus powtarzał błogosławieństwa nie tylko na górze czy równinie, ale także w domach, synagodze czy świątyni. Inni twierdzili, że zamiarem Mateusza było ukazanie Jezusa jako nowego Mojżesza. Skoro Mojżesz wyszedł na górę, być narodowi wybranemu dać Dekalog, tak Jezus jako nowy Mojżesz wychodzi na górę, by rodzącemu się Kościołowi, dać przykazanie miłości bliźniego. Najnowsza propozycja biblistów każe sięgnąć do aramejskiego tła wygłoszenia mowy. W języku Jezusa słowo taurah oznacza zarówno „górę”, jak i „pole”. Wydaje się, że ten właśnie termin stoi u podstaw obydwu przekładów. Można więc uniknąć konsternacji spowodowanej różną lokalizacją Jezusowego kazania.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję