Reklama

Wiadomości

Poczta Polska laureatem konkursu na Firmę Przyjazną Niepełnosprawnym

Poczta Polska została laureatem konkursu Pracodawca Godny Zaufania w kategorii Firma Przyjazna Niepełnosprawnym, który po raz siódmy został zorganizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą, Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz spółkę Impressarium.

[ TEMATY ]

poczta polska

laciatek/Fotolia Fotolia

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Organizatorzy konkursu oceniali zarówno działania związane z zatrudnianiem osób niepełnosprawnym, jak też inne przedsięwzięcia na rzecz tej grupy społecznej. W 2017 r. z pomocą podmiotów zajmujących się aktywizacją zawodową osób z orzeczoną niepełnosprawnością, Poczta Polska zaczęła rekrutować pracowników z tej grupy i sukcesywnie zwiększać ich zatrudnienie. W 2017 r. w porównaniu do danych z 2016 r. zatrudnienie osób niepełnosprawnych wzrosło o 20,3%.

Reklama

Kolejnym krokiem Spółki w ramach strategii było zawarcie w październiku ub.r., porozumienia z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i przystąpienie Poczty Polskiej do udziału w pilotażowym programie „Praca – Integracja”. Na potrzeby tego programu przedstawiono ramową ofertę zatrudnienia 400 osób z niepełnosprawnościami na różnych stanowiskach w Poczcie Polskiej. W wyniku przeprowadzonego konkursu, PFRON wyłonił wykonawcę usługi, którym została Fundacja Aktywizacja. Porozumienie w tej sprawie podpisano 8 lutego br. Zadaniem Fundacji jest rekrutacja kandydatów, doradztwo zawodowe, szkolenia i wsparcie w utrzymaniu zatrudnienia, m.in. przy pomocy nowej metody pracy Job Craftingu. Dodatkowo Fundacja odpowiada za udzielanie informacji w kwestiach dotyczących zatrudniania osób z niepełnosprawnościami, wspierania kadry menedżerskiej poprzez szkolenia oraz organizowanie spotkań informacyjnych w zakresie zarządzania pracownikami z orzeczoną niepełnosprawnością.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Współpraca Poczty Polskiej i Fundacji Aktywizacja potrwa do końca 2019 r. – Poczta Polska jest największym pracodawcą w Polsce. Chcemy aktywnie włączyć się w działania przeciwko wykluczeniu osób niepełnosprawnych. Z myślą o tej grupie podjęliśmy szereg różnych czynności wspierających ją. Dla osób niepełnosprawnych aktywizacja zawodowa to szansa na lepsze życie, zaś dla Poczty Polskiej to szansa na pozyskanie bardzo dobrych pracowników. Mogą oni znaleźć pracę m.in. na stanowiskach związanych z obsługą klienta, mają zapewnioną stałą umowę, pakiet świadczeń socjalnych i szkolenia. Rekomenduję pracę w Poczcie każdej osobie która szuka stabilnego i odpowiedzialnego pracodawcy – mówi prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

Dodatkowo Poczta Polska organizuje dla swoich pracowników specjalne szkolenia w zakresie ustawy o rehabilitacji, praw pracowników z orzeczoną niepełnosprawnością, zasad kwalifikowania i rozliczania wpłat na PFRON oraz procedur uzyskiwania orzeczenia. W październiku 2017 r. ruszyła ogólnopolska kampania informacyjna „Poczta bez barier”, która jest skierowana do osób niepełnosprawnych i ich bliskich. Kampania jest realizowana zarówno poprzez ulotki dostępne w placówkach pocztowych jak i poprzez dedykowaną stronę www.pocztapolskabezbarier.pl.

W 2015 r. za działalność na rzecz osób niepełnosprawnych Spółka otrzymała Medal Przyjaciel Integracji przyznawany za wieloletnią współpracę z Polską Organizacją Pracodawców Osób Niepełnosprawnych, zaś w 2016 r. tytuł Lidera Dostępności za sieć dostępnych placówek pocztowych. Nowe placówki są budowane lub remontowane według wytycznych Fundacji Integracja, wyznaczających standardy dostosowania obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych. – Dbamy o to, by w urzędach znajdowały się rozwiązania, które ułatwiają korzystanie z naszych usług osobom poruszającym się na wózkach, chodzi m.in. o obniżone skrzynki i okienka, podjazdy czy dzwonki do przywoływania obsługi – mówi Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzający Pionem Kapitału Ludzkiego Poczty Polskiej.

Aby sprawdzić, czy dana placówka jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki na stronach Poczty Polskiej: www.placowki.poczta-polska.pl. Ogłoszenia o pracę są publikowane na stronie www.poczta-polska.pl w zakładce”.

2018-03-02 09:51

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Poczta Polska na Jasnej Górze

Pod hasłem: „Poczta Polska w koronie Maryi” pocztowcy z całej Polski pielgrzymowali 10 czerwca br. na Jasną Górę. Była to 18. pielgrzymka Poczty Polskiej, która tradycyjnie rozpoczęła się przemarszem przez miasto – od dworca kolejowego, Alejami Najświętszej Maryi Panny, do jasnogórskiego klasztoru.
CZYTAJ DALEJ

„Ojcostwo to codzienna obecność" – Marcin Kwaśny o tym, jak być bliskim tatą

2025-09-27 20:00

[ TEMATY ]

wywiad

ojcostwo

Marcin Kwaśny

Forum Tato.Net

Razem.tv

11 października 2025 roku odbędzie się 17. Międzynarodowe Forum Tato.Net w Kielcach, wyjątkowe wydarzenie gromadzące ojców. W tym roku tematem forum będzie ojcostwo, które buduje odporność. Rozmawiamy o tym z Marcinem Kwaśnym - odtwórcą głównej roli św. Maksymiliana w filmie „Triumf serca", aktorem, który w ubiegłym roku prowadził Galę Max wieńczącą Forum Tato.Net.

Tematem tegorocznego Forum Tato.Net jest obecność, która buduje odporność. Jak Pan stara się być tatą obecnym także wtedy, gdy emocji w domu jest bardzo dużo?
CZYTAJ DALEJ

Budynek ambasady Polski uszkodzony podczas ostrzału Kijowa

2025-09-28 15:01

[ TEMATY ]

Ukraina

Kijów

ataki na Kijów

PAP/EPA/MAXYM MARUSENKO

Pocisk małokalibrowy albo jego element przebił dach wydziału konsularnego ambasady Polski w Kijowie - przekazał Interii rzecznik MSZ Paweł Wroński. Jak nadmienił, poszycie budynku i sufit wewnątrz niego są uszkodzone, a pocisk wpadł do pomieszczenia kuchennego. W nocy z soboty na niedzielę doszło do kolejnego, masywnego ostrzału Ukrainy przeprowadzonego przez Rosję - czytamy na portalu Polsat News.

Paweł Wroński w rozmowie z Interią uściślił, iż "straty nie są duże". - Ambasada pracuje normalnie pod przewodnictwem pana chargé d'affaires Piotra Łukasiewicza - uzupełnił.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję