Poślizgnęłam się w pracy na mokrej podłodze i złamałam rękę. Co z zadośćuczynieniem?
Odpowiedź eksperta
W sytuacji wypadku przy pracy przede wszystkim należy zawiadomić o nim swojego pracodawcę. Powiadomienie powinno być dokonane w jak najkrótszym terminie, czyli najlepiej w ciągu 24 godzin od wypadku. Pracodawca jest zobowiązany do złożenia zawiadomienia o wypadku do ZUS w ciągu 7 dni od jego zgłoszenia.
Odszkodowanie za wypadek przy pracy to forma finansowej rekompensaty dla pracownika, który uległ wypadkowi podczas wykonywania swoich obowiązków. Pracodawca zobowiązany jest do zapewnienia pracownikowi bezpiecznych warunków pracy, a jeśli zdarzy się wypadek – do wypłacenia odszkodowania. Wysokość odszkodowania zależy od kilku czynników, takich jak stopień uszczerbku na zdrowiu, koszty leczenia czy czas niezdolności do pracy.
Pomóż w rozwoju naszego portalu