Jezus kilkakrotnie zapowiadał swoją mękę, śmierć i zmartwychwstanie. Czynił to np. w takich słowach: „Syn Człowieczy musi wiele wycierpieć: będzie odrzucony przez starszyznę, arcykapłanów i uczonych w Piśmie; zostanie zabity, a trzeciego dnia zmartwychwstanie” (Łk 9, 22). Tak dokona się odkupienie grzesznego człowieka.
Siódemka w Biblii wskazuje na doskonałość i działanie Boga. Jezus siedmiokrotnie przelał krew. Po raz pierwszy – ósmego dnia po narodzeniu, gdy został obrzezany zgodnie z żydowskim Prawem. Po raz drugi – gdy w Ogrodzie Oliwnym padł na kolana, a na Jego skroniach pojawił się krwawy pot. Po raz trzeci – gdy biczami, z których każdy zakończony był ostrym kolcem, sieczono Jego święte ciało. Po raz czwarty – gdy głowę żydowskiego Króla przybrano koroną z ciernia. Piąty raz – gdy Skazaniec dźwigał belkę krzyża; padając pod jego ciężarem, ranił swe kolana. Jezusowa krew została przelana po raz szósty, gdy tępe gwoździe przytwierdzały Jego ręce i nogi do szorstkiego drzewa krzyża. Po raz siódmy krew wypłynęła z Jezusowego ciała, gdy rzymski żołnierz skierował ostrze włóczni wprost w serce Skazańca.
Siódemka wskazuje na doskonałość, bo Jezusowe dzieło odkupienia dokonane na krzyżu jest doskonałe. Bóg uczynił absolutnie wszystko, co mógł, by otworzyć nam drogę do wiecznego szczęścia. Jesteśmy odkupieni przez Jezusową krew. Jesteśmy odkupieni, ale czy będziemy zbawieni? To zależy już tylko od nas.
W przesłaniu do uczestników XII Latynoamerykańskiego Kongresu Nauki i Religii „Języki stworzenia. Hermeneutyka naukowa, filozoficzna i teologiczna Księgi Natury jako droga nadziei”, Ojciec Święty, cytując św. Augustyna, zachęca do „szukania dróg, które pozwolą człowiekowi przekroczyć wszystko to, co da się zmierzyć, aby kontemplować Miarę bez miary; przekroczyć to, co można policzyć, aby kontemplować Liczbę bez liczby; przekroczyć to, co może być grzechem, aby kontemplować Ciężar bez ciężaru”.
Św. Augustyn jest inspiracją wskazań, jakie Leon XIV kieruje do uczestników obrad XII Latynoamerykańskiego Kongresu Nauki i Religii, w przesłaniu podpisanym przez watykańskiego sekretarza stanu kard. Pietro Parolina. Naukowe spotkanie odbywa się w Rzymie, w Ateneum Regina Apostolorum.
W Lyonie we Francji zamordowano maczetą irackiego chrześcijanina. Sprawca zbiegł. Policja nie przesądza o charakterze zbrodni. Poruszający się na wózku inwalidzkim 45-letni Irakijczyk prowadził na TikToku transmisje popularyzujące wiarę chrześcijańską. W ostatnim czasie skarżył się, że jego treści są regularnie blokowane z powodu zgłoszeń, dokonywanych przez użytkowników muzułmańskich.
Ashur Sanaya należał do Kościoła chaldejskiego. Regularnie uczęszczał do parafii św. Efrema w Lyonie. Kiedy został zaatakowany, prowadził transmisję na żywo w mediach społecznościowych. Mówił o Panu Bogu, Słowie Bożym, dzielił się swą chrześcijańską wiarą. Został raniony w szyję przed swoim domem w środę wieczorem. Nóż przeciął mu tętnicę. Kiedy przyjechało pogotowie, Ashur Sanaya już nie żył.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.