Pełną parą ruszyły audycje prezentowane w rozgłośni radiowej Maks Radio. – Najogólniej mówiąc, Maks Radio to radio na maksa dla młodych duchem. Powstało w 2017 r. z inicjatywy Ojców Franciszkanów z Harmęż, a inspiracją była przeżywana wtedy 100. rocznica założenia Rycerstwa przez o. Kolbego. Rozgłośnia mieści się w Centrum św. Maksymiliana w Harmężach – mówi asystent diecezjalny stowarzyszenia Rycerstwo Niepokalanej o. Arkadiusz Bąk OFMConv.
Audycje nagrywane w Harmężach emitowane są na falach rozgłośni „Anioł Beskidów”, będą też wykorzystywane w Radiu Niepokalanów i Radiu Fara w archidiecezji przemyskiej. Autorzy podejmują zagadnienia związane z Rycerstwem i duchowością maryjną, ale nie tylko.
– Od I Niedzieli Wielkiego Postu można wysłuchać specjalne krótkie audycje z dziećmi. Przygotowujemy też nagrania poświęcone ciekawym osobom. 10 lutego wypuściliśmy audycję o Helenie Kmieć zamordowanej w Boliwii. Myślimy również o czymś dla młodzieży w duchu św. Maksymiliana i nad audycjami teologicznymi, gdzie słuchacze przysyłaliby pytania, a my byśmy odpowiadali na nie – zaznacza franciszkanin. Wszystkie audycje można wysłuchać na stronie Rycerstwa Niepokalanej diecezji bielsko-żywieckiej: mi.bielsko.pl .
Tam też znajdują się zapowiedzi kolejnych transmisji.
Portal Radia Zet zamieścił sprostowanie dotyczące tego, iż dyrektor i założyciel Radia Maryja, o. dr Tadeusz Rydzyk CSsR, nie prowadzi żadnych biznesów. Sprostowanie dotyczy artykułu, który pojawił się 6 maja na portalu pod tytułem: „To jedna z największych tajemnic ojca Rydzyka. Wszystko to zawdzięcza seniorkom”.
W publikacji m.in. oczerniono o. dr. Tadeusza Rydzyka CSsR, jakoby słynął ze swojej działalności biznesowej, dzięki której – rzekomo – udało mu się zgromadzić fortunę.
Różaniec jako sposobność do „podglądania Nieba”? Tak, ono daje nam się w nim zobaczyć.
Funkcję okien w murze odgradzającym naszą doczesność od komnat Bożego Królestwa pełnią święte ikony – pisane według specjalnych, surowo przestrzeganych kanonów, korzystające z wielowiekowych doświadczeń sztuki i mistyki. Farby ikon są nakładane pędzlami mnichów, ascetów, ludzi przygotowujących się do tego zadania przez długie posty i modlitwy. Patrzymy na ikonę, i nagle obraz staje się mistycznym okienkiem: „otwiera się” przed nami Niebo. Już nie patrzymy na farby, złocenia i kształty. Spoglądamy w głąb ikony. Patrzymy za nią. W wieczność.
Czworo zwycięzców minionych edycji Konkursu Chopinowskiego - Julianna Awdiejewa, Bruce Liu, Garrick Ohlsson i Dang Thai Son - występuje w czwartek w warszawskiej Filharmonii Narodowej na inauguracji XIX. odsłony pianistycznej rywalizacji.
Konkurs Chopinowski zainaugurowało czworo jego zwycięzców, którzy wystąpili z Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą Andrzeja Boreyki. W interpretacji Bruce’a Liu (zwycięzcy z 2021 r.) zabrzmiał V Koncert fortepianowy F-dur Camille’a Saint-Saënsa, Julianna Awdiejewa (2010) i Garrick Ohlsson (1970) zagrajli natomiast Koncert na 2 fortepiany i orkiestrę Francisa Poulenca. W Koncercie na 4 fortepiany Johanna Sebastiana Bacha spotkali się: Julianna Awdiejewa, Bruce Liu, Garrick Ohlsson i Dang Thai Son (1980). Galę rozpoczął Polonez A-dur Fryderyka Chopina w wersji orkiestrowej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.