Po raz drugi w Buczku miał miejsce festiwal kolęd. Uczestniczyło w nim kilkadziesiąt dzieci z terenu gminy, powiatu łaskiego i województwa łódzkiego. Festiwal miał charakter otwarty. Jury stanowili: dyrekcja
i nauczyciele ZSPiGP w Buczku, przedstawiciele Urzędu Gminy, muzycy z Łodzi i Pabianic, ksiądz i katecheci uczący w Buczku.
W czterech kategoriach: solistów i zespołów ze szkół podstawowych i gimnazjów dzieci zaprezentowały bardzo zróżnicowany repertuar. Śpiewały najpopularniejsze kolędy oraz mało znane pastorałki. Jurorom
bardzo trudno było zadecydować, kogo uhonorować głównymi nagrodami i pucharami.
Ostatecznie w kategorii solistów ze szkół podstawowych I miejsce zajęła Agnieszka Kopała z Zelowa. Drugi był Wiktor Badowski (SP w Buczku), a trzecie miejsce zajęła Karolina Badowska, także buczkowianka.
Wśród gimnazjalistów pierwszą nagrodę wyśpiewała niepokonana Magdalena Semaszczuk (Gimnazjum w Łobudzicach), drugie jej koleżanka ze szkoły Justyna Malinowska. Trzecie miejsce przypadło Katarzynie
Koszyk z Gimnazjum w Buczku.
Za najlepszy zespół jurorzy uznali scholę "Boże Promyki" z parafii Przemienienia Pańskiego w Łodzi. Drugie miejsce przypadło śpiewającej grupie "Nadzieja" (SP w Ochlach), a trzecie scholi "Talitha
Kum" z parafii Chrystusa Króla z Pabianic. Bardzo podobała się też dziecięca schola "Aureolki" z Buczku, której w tym roku akompaniowali młodzi muzycy z Orkiestry Dętej działającej przy miejscowym GOK-u.
Dobrze zaprezentowały się też "Kolorowe Nutki" z SP nr 2 z Zelowa, dzieci z SP w Czestkowie i Maleni, MDK-u w Łasku, MDK-u w Kolumnie. Szczególnym wyróżnieniem jury nagrodziło rodzeństwo Agnieszkę i Piotra
Kopalów z Zelowa w kategorii duety.
W kategorii starszej triumfował zespół wokalny z Gimnazjum Publicznego nr 1 w Łasku. Drugie miejsce zajęli harcerze z Widawy, trzecie zaś buczkowski zespół "Gamma".
Wszystkie dzieci były świetnie przygotowane. Najmłodsi uczestnicy otrzymali pluszowe maskotki, a pozostali dyplomy i statuetki z nutką.
Z kolei w niedzielę 29 grudnia 2002 r. został zorganizowany koncert kolęd w kościele w Buczku. Niezwykłych przeżyć i wzruszeń dostarczyli parafianom muzycy z miejscowej Orkiestry Dętej i panie z chóru
"Bogoria" działającego przy GOK-u w Buczku.
Natomiast 5 stycznia 2003 r. koło teatralne z Ośrodka Kultury w Buczku przedstawiło dziecięce jasełka wzbogacone śpiewem kolęd w wykonaniu scholi dziecięcej "Aureolki".
Po mroku Wielkiego Piątku, po ciszy i bólu Wielkiej Soboty przychodzi poranek, jakiego świat jeszcze nie znał. Grób jest pusty. Kamień odsunięty. Śmierć nie ma już ostatniego słowa. Jezus żyje. To nie tylko cud – to przełom w historii ludzkości. Jezus, który naprawdę umarł, praw dziwie zmartwychwstał. Z ciała umęczonego powstało nowe życie – przemienione, chwalebne, nieśmiertelne. Dla uczniów był to moment przemiany rozpaczy w radość, strachu w odwagę, zwątpienia w wiarę.
Święty Łukasz Ewangelista jest autorem jednej z Ewangelii i Dziejów Apostolskich. Św. Łukasz, kiedy stał się wyznawcą Jezusa, przyłączył się do św. Pawła i towarzyszył mu aż do jego śmierci w 67 r.
Ten wykształcony poganin, wychowany w kręgu kultury hellenistycznej, jest patronem służby zdrowia. Sam, prawdopodobnie, także był lekarzem, bo na kartach spisanej przez niego Ewangelii możemy znaleźć
kilkaset terminów medycznych, które występują również u Hipokratesa czy Galena. Dzięki temu posiadamy cenne próby diagnozowania niektórych schorzeń albo reakcji fizjologicznych, np. krwawego potu Jezusa
podczas jego walki wewnętrznej w Ogrodzie Oliwnym.
Św. Łukasz był też prawdopodobnie uzdolnionym malarzem. Wspomina o tym Teodor Lektor (VI w.), podając, że Łukasz namalował obraz Matki Bożej, który zabrała z Jerozolimy cesarzowa Eudoksja, żona Teodozego
I Wielkiego i przesłała w darze Pulcherii, siostrze cesarza. Od tego czasu autorstwo św. Łukasza przypisywano wielu obrazom, między innymi jedna z legend mówi, że to on namalował obraz Matki Bożej Częstochowskiej.
Zmarł - zgodnie z najpowszechniej przyjmowaną wersją - pod koniec I stulecia, w podeszłym wieku 84 lat w Beocji i został pochowany w Tebach. Prawdopodobnie w IV w. relikwie jego zostały
przeniesione do Konstantynopola i umieszczone w Bazylice Dwunastu Apostołów. W VIII w. relikwie św. Łukasza, a także św. Macieja zostały - jak mówi wielowiekowa tradycja - przewiezione do
Padwy.
Jutro kanonizacja siedmiorga błogosławionych. Wśród nich jest rodowity mieszkaniec Papui-Nowej Gwinei: Peter To Rot. Świadomie oddał życie za wiarę i świętość małżeństwa – mówi polski biskup misyjny Dariusz Kałuża MSF. Podkreśla, że Papuasi od dawna uznają bł. Petera za świętego. W każdym kościele znajduje się jego wizerunek, a o wstawiennictwo proszą go zwłaszcza małżonkowie.
Bp Kałuża przypomina, że przyszły święty zginął w czasie II wojny światowej za japońskiej okupacji. Najeźdźcy zachęcali Papuasów, by wyprali się chrześcijaństwa i powrócili do dawnych wierzeń. Przywrócili też zniesioną pod wpływem misjonarzy poligamię. Peter To Rot jako katechista ostro się temu sprzeciwiał, potajemnie przygotowywał też młodych do małżeństwa, chrzcił dzieci, przynosił Komunię do chorych. Japończycy już wcześniej internowali bowiem europejskich misjonarzy.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.