Dnia 19 marca w kaplicy Wyższego Seminarium Duchownego w Świdnicy bp Ignacy Dec przewodniczył Mszy św., podczas której wręczył dekrety członkom Rady Kapłańskiej.
– Jesteście senatem biskupa i reprezentujecie kapłanów naszej diecezji, wspierając mnie jako biskupa w kierowaniu diecezją zgodnie z przepisami prawa kanonicznego – mówił podczas wręczania dekretów bp Dec.
Wybory do Rady Kapłańskiej diecezji świdnickiej nowej kadencji odbyły się 16 marca w gmachu Kurii Diecezjalnej. – Obecne wybory, zgodnie z prawem kanonicznym, zarządził biskup świdnicki Ignacy Dec. Zgodnie z ordynacją wyborczą księża elektorzy dokonali wyboru 20 kapłanów, tzw. członków Rady z wyboru. Oprócz wybranych reprezentantów duchowieństwa diecezji do Rady Kapłańskiej weszli także duchowni „z urzędu”, to znaczy kapłani piastujący najważniejsze funkcje w diecezji oraz duchowni „z nominacji Biskupa Świdnickiego” – tłumaczył ks. dr Stanisław Chomiak, kanclerz Świdnickiej Kurii Biskupiej.
Zgodnie ze statutem tego gremium, Rada Kapłańska diecezji świdnickiej „reprezentująca jej prezbiterium, jest senatem biskupa diecezjalnego; organem doradczym wspomagającym biskupa w zarządzaniu diecezją, celem osiągnięcia przez wiernych jak największego dobra duchowego, również w takich sprawach, jak powoływanie do życia nowych parafii czy polityki finansowej diecezji”. Rada liczy 30 członków i jej kadencja potrwa 5 lat. Lista członków Rady Kapłańskiej dostępna będzie na stronie internetowej diecezji świdnickiej: www.diecezja.swidnica.pl.
- Patrzę na moją oblubienicę, jako na wyzwanie, które Pan Bóg mi daje i traktuję ją coraz bardziej z miłością - powiedział bp Artur Ważny, biskup diecezji sosnowieckiej w programie „Rozmowa o 7:00” w Radiu RMF24. To nawiązanie do trudnej sytuacji w diecezji i konsekwencji tego, co wydarzyło ponad rok temu - śmierć diakona i samobójczej śmierć kapłana. - Myślę, że będą następne przeszukania - mówił także, nawiązując do niedawnych działań prokuratury w kurii sosnowieckiej.
Na początku rozmowy bp Ważny pytany był o to, czy dostał najtrudniejszą diecezję w Polsce. Jak sam powiedział:
Młody chłopak, który pożyczył długopis, nieświadomie rozpoczął relację, która odmieniła jego życie. Te małe akty mogą być początkiem wielkich zmian, jeśli tylko jesteśmy otwarci na ich potencjał.
Przykłady z życia trenera Vincenta Lombardiego i jego podejścia do dyscypliny oraz wartości duchowych pokazują, że zasady i wiara mogą iść w parze. Jego podejście, balansujące między dyscypliną a empatią, uczy nas, że warto inwestować w to, co naprawdę ważne, nawet jeśli wymaga to pewnych poświęceń.
W Zakopanem w dniach 6-8 czerwca 2025 r. odbędzie się XIII Ogólnopolski Zjazd Dużych Rodzin, którego organizatorem jest Związek Dużych Rodzin „Trzy Plus”, a głównymi partnerami Miasto Zakopane oraz Powiat Tatrzański. Potwierdzające tę współpracę porozumienie zostało oficjalnie podpisane w piątek 7 lutego podczas konferencji prasowej w Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór.
Pomysłodawcą wyboru miejsca jak i hasła tegorocznej edycji "Rodzina Górą!" jest Burmistrz Zakopanego Łukasz Filipowicz, prywatnie ojciec czwórki dzieci. Dzięki tej decyzji Zakopane będzie gospodarzem i partnerem wyjątkowego wydarzenia, które zgromadzi pod Tatrami rodziny wielodzietne z całej Polski. Miasto ugości blisko 1,5 tys. osób, które będą miały okazję dzięki wielu zaplanowanym dla nich aktywnościom zwiedzić miasto, poznać kulturę regionu, a także wyruszyć na tatrzańskie szlaki.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.