Reklama

Niedziela Łódzka

Do szkoły? Jestem na tak

Niedziela łódzka 35/2014, str. 1, 5

[ TEMATY ]

szkoła

Bożena Sztajner

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Kochane Dzieci, Droga Młodzieży,
Szanowni i Drodzy Rodzice,
Panie i Panowie Dyrektorzy, Nauczyciele, Wychowawcy, Katecheci

Jak każdą wielką i ważną rzecz, pragniemy również ten nowy rok szkolny 2014/2015 rozpocząć z Panem Bogiem, prosząc Ducha Świętego o światło dla naszych umysłów, które chcą poznawać prawdę, i o moc dla naszych serc, które mogą wzrastać tylko wtedy, gdy są otwarte na Boga i na innych ludzi.

Przed Wami wszystkimi, Moi Drodzy, staje kolejna wielka szansa, aby poprzez swój osobisty wysiłek i poświęcenie przyczynić się do wzrostu dobra – zarówno osobistego, jak i dobra innych ludzi, dobra naszej Ojczyzny i dobra Kościoła w naszej Ojczyźnie. Dla Rodziców, Dyrekcji Szkół, dla Wychowawców i Nauczycieli nowy rok szkolny rysuje się jako wspaniała okazja, aby swym dzieciom, uczniom i wychowankom mogli każdego dnia przekazywać to, co najbardziej szlachetne i piękne – prawdę i miłość. Natomiast dla uczniów i wychowanków nowy rok szkolny to czas, w którym będą mogli zgłębiać i odkrywać najprzeróżniejsze tajemnice świata i człowieka, stworzonych przez Boga, a ponadto nawiązywać między sobą koleżeńskie i przyjacielskie więzy. W ten sposób każda szkoła może stać się wspaniałym ośrodkiem, jednoczącym ludzi różnych pokoleń, którym leży na sercu dobra przyszłość dzieci i młodzieży, a przez to budząca wielką nadzieję dobra przyszłość naszej Ojczyzny – Polski.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Aby móc zrealizować ten cel, będący naszym wspólnym dobrem, konieczne jest wielkie zatroskanie wszystkich odpowiedzialnych za właściwe – właśnie w duchu prawdy i miłości – wychowanie młodego pokolenia Polaków. Zarówno prawda, jak i miłość są rzeczywistościami, które domagają się wobec siebie swoistego posłuszeństwa ze strony człowieka. Prawda domaga się, aby ją uczciwie zgłębiano i przekazywano dalej, odrzucając wszelkie kłamstwa, półprawdy i manipulacje. Miłość domaga się, aby dawano jej odpowiedź w postaci miłości – rzetelnej, uczciwej, bezinteresownej, ofiarnej. Żeby nauczyciele i wychowawcy mogli żyć prawdą i miłością, a następnie żeby mogli swym uczniom i wychowankom ukazywać całe ich piękno i niezwykłą wartość, muszą być przede wszystkim ludźmi prawego sumienia. Muszą zatem umieć iść zawsze za prawdą i dobrem, a równocześnie zdecydowanie odrzucać kłamstwo i zło – właśnie po to, aby uczyć tego dzieci i młodzież powierzone ich wychowawczej trosce. Tylko w ten sposób nauczyciele będą mogli się cieszyć prawdziwym autorytetem i wdzięcznością ze strony dzieci i młodzieży, a z kolei dzieci i młodzież będą stawali się ich autentyczną dumą i radością. W ten też sposób właściwej treści nabierze zapis znajdujący się w Preambule „Ustawy o systemie oświaty” z 1991 roku, w której jest mowa o tym, że „nauczanie i wychowanie – respektując chrześcijański system wartości – za podstawę przyjmuje uniwersalne zasady etyki. Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata”.

Na ten odpowiedzialny i zarazem piękny trud bycia człowiekiem sumienia oraz uczenia i wychowywania innych bycia takim właśnie człowiekiem

z serca błogosławię

Abp Marek Jędraszewski, Metropolita Łódzki

Łódź, 1 września 2014 roku

2014-08-28 12:44

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

W szkole cyrkowej

Niedziela Ogólnopolska 24/2017, str. 46-47

[ TEMATY ]

szkoła

Mateusz Wyrwich

Państwowa Szkoła Sztuki Cyrkowej. Uczennice I roku – od lewej: Monika Oleksiak, Monika Kamińska, Dominika Osam-Gyaabin

Państwowa Szkoła Sztuki Cyrkowej. Uczennice I roku – od lewej: Monika Oleksiak, Monika Kamińska,
Dominika Osam-Gyaabin

Tutaj powiedzenie: „Powtarzanie czyni mistrza” ma najdosłowniejsze zastosowanie.
Podczas każdej konkurencji, a już szczególnie przy akrobatyce, ćwiczeniach na drążkach

W tym roku mija 50 lat od założenia jedynej w Polsce Państwowej Szkoły Sztuki Cyrkowej w podwarszawskim Julinku. Nauka trwa tu 3 lata i do szkoły mogą uczęszczać uczniowie, którzy skończyli 13 lat, jednak nie więcej niż 23.
CZYTAJ DALEJ

Wierzę w święty Kościół powszechny... czyli jaki?

2025-09-25 21:09

[ TEMATY ]

Credo

Karol Porwich /Niedziela

Punkty Credo są niczym drogowskazy na drodze wiary, które dzięki książce „Credo. Krok po kroku” możemy dostrzec i jeszcze pełniej zrozumieć.

Ksiądz prof. Janusz Lekan, dogmatyk i duszpasterz, profesor na Wydziale Teologii KUL, autor licznych publikacji naukowych i popularyzatorskich, tym razem dotyka spraw fundamentalnych dla ludzi wierzących – w sposób jasny i przystępny analizuje Wierzę w Boga, czego owocem jest książka „Credo. Krok po kroku”. Publikacja ta staje się w Roku Świętym 2025 zaproszeniem do przejrzenia się w „zwierciadłach wiary”. Autor dotyka elementarnej dla wierzących kwestii, czyniąc to z niezwykłą wrażliwością duchową i pedagogicznym zacięciem. Autor wyjaśnia krok po kroku przebogatą treść Credo. Książka ks. prof. Lekana stanowi istotną pomoc w ukazaniu ludziom wiary sensu tego, w co wierzą, i poszczególnych prawd wiary.
CZYTAJ DALEJ

Czy Chopin był ateistą? Co o kościelnych legendach może powiedzieć historyk?

2025-09-26 13:42

[ TEMATY ]

"Niedziela. Magazyn"

Adobe Stock

Fryderyk Chopin

Fryderyk Chopin

Ateista, a może człowiek głębokiej wiary – kim naprawdę był Fryderyk Chopin? W najnowszym numerze „Niedziela. Magazyn” (nr 10 – październik-grudzień 2025) staramy się rozwikłać tę jedną z największych tajemnic historii muzyki. Odpowiedź na nią może na nowo zdefiniować nasze wyobrażenie o Chopinie.

W „Magazynie” nr 10 znajduje się więcej sensacyjnych artykułów. Przyglądamy się np. celibatowi na przestrzeni dziejów, pytając o to, kto i dlaczego wymyślił celibat. Znane powiedzenie głosi, że w każdej legendzie znajduje się ziarenko prawdy. Idąc za tą myślą Grzegorz Gadacz okiem historyka spogląda na kościelne legendy, które legły u podstaw naszej tożsamości narodowej. Jasna Góra jest wciąż niezgłębioną tajemnicą, a jednym z jej słabo zbadanych sekretów jest funkcja więzienia, którą klasztor pełnił w minionych wiekach. Kto i dlaczego był więziony na Jasnej Górze? Na to pytanie odpowiada Ireneusz Korpyś. Profesor Grzegorz Kucharczyk demaskuje mit założycielski reformacji, a Bogdan Kędziora rozprawia się z czarną legendą krucjat. Matka Boża z Guadalupe wciąż rozpala wyobraźnię wiernych na całym świecie, ale co tak naprawdę wiemy o Jej objawieniach? Pogłębionej analizy tego, jak doszło do objawień maryjnych w Meksyku i jak przebiegały, podejmuje się Grzegorz Kaczorowski.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję