Marsze pod hasłem „Zjednoczeni dla Życia, Rodziny, Ojczyzny”
W niedzielę 16 czerwca ulicami m. in. Warszawy, Gdańska, Krakowa i Katowic przejdą Marsze dla Życia i Rodziny. - Nasze marsze są świętem rodzin i afirmacją życia, ale także sprzeciwem wobec tego co się obecnie w Polsce dzieje, czyli atakowi na życie nienarodzonych - mówił Marcin Perłowski, dyrektor Centrum Życia i Rodziny, które koordynuje marsze w całej Polsce.
Warszawski Marsz dla Życia i Rodziny jest kontynuacją Narodowego Marszu dla Życia, który kilka tygodni temu przeszedł ulicami stolicy. - Tamten marsz zakończył się na Placu Trzech Krzyży, a my ruszamy z tego miejsca, by iść zaprotestować przez Sejm, a później przez Kancelarie Premiera. Przejdziemy więc koło tych miejsc, gdzie trwają pracę nad niebezpiecznymi projektami dla ochrony życia i rodziny - mówił w trakcie konferencji prasowej Marcin Perłowski.
Marsz organizowany jest przez Centrum Życia i Rodziny we współpracy z Instytutem Ordo Iuris oraz prawie 40. różnymi wspólnotami i organizacjami społecznymi, jest odpowiedzią na współczesne zagrożenia dotyczące życia, rodziny i wartości chrześcijańskich w Polsce. - Sprzeciwiamy się projektom, które dążą do wprowadzenia aborcji na życzenia, ale także tym które dążą do wprowadzenia tak zwanego kompromisu aborcyjnego - podkreślił Perłowski. - Sprzeciwiamy się też wszelkim formom umniejszania roli małżeństwa, czyli wprowadzeniu tak zwanych związków partnerskich, które jak dobrze wiemy na przykładzie państw zachodnich, w ciągu kilku lat kończą się możliwością adopcji dzieci przez pary osób tej samej płci - dodał dyrektor Centrum Życia i Rodziny i wiceprezes Ordo Iuris.
Warszawski marsz poprzedzi Msza Święta w intencji ochrony życia, małżeństwa i rodziny, która zostanie odprawiona o godz. 11:30 w kościele św. Aleksandra na Placu Trzech Krzyży. Po Mszy, około godz. 12:45, uczestnicy wyruszą w kierunku Sejmu RP, a następnie udadzą się pod Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.
CŻiR
Uczestnikom Marszu towarzyszyć będzie Dzwon „Głos Nienarodzonych”, którego zadaniem jest budzenie sumień polityków i tej części społeczeństwa, której do tej pory obojętny był los dzieci nienarodzonych. Każdy będzie miał możliwość uderzenia w dzwon i tym samym przypomnienia o niezbywalnym prawie do życia każdego człowieka od poczęcia do naturalnej śmierci. - Jesteśmy zjednoczeni dla życia, rodziny i Ojczyzny. Jesteśmy zjednoczeni w sprzeciwie wobec zakusów ze strony obecnej większości rządzącej ograniczenia w edukacji patriotycznej dotyczącej naszych korzeni, naszej cywilizacji. Będziemy pokojowo i w sposób radosny manifestować przywiązanie do tych tradycyjnych, chrześcijańskich i polskich wartości - mówił Paweł Kwaśniak, koordynator projektów społecznych Ordo Iuris oraz Centrum Życia i Rodziny.
Marsz dla Życia i Rodziny to nie tylko manifestacja, ale także okazja do wsparcia potrzebujących. W trakcie przemarszu będzie prowadzona kwesta na rzecz Domu Samotnej Matki w Chyliczkach k. Konstancina. Akcja „Słoiczek dla Chyliczek” to wsparcie dla kobiet w ciąży i matek z małymi dziećmi, które znalazły schronienie w placówce pod Warszawą.
W obliczu politycznych zagrożeń konieczne jest wspólne działanie i publiczne wyrażenie sprzeciwu wobec niszczenia narodu poprzez zabijanie nienarodzonych dzieci, demoralizację młodzieży, dekonstrukcję oświaty, ataki na rodzinę i dechrystianizację Polski. Marsz dla Życia i Rodziny ma na celu zjednoczenie Polaków w obronie fundamentalnych wartości.
Marsz dla Życia i Rodziny przeszedł ulicami Żar po raz piąty
8 czerwca, we wspomnienie Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny, ulicami miasta Żary przeszedł Marsz dla Życia i Rodziny.
To już po raz piąty mieszkańcy miasta i okolic publicznie dali świadectwo o podstawowej wartości ludzkiego życia od poczęcia do naturalnej śmierci oraz rodziny opartej na małżeństwie kobiety i mężczyzny, które jest otwarte na przyjęcie i wychowanie dzieci.
Martin Schongauer, „Zwiastowanie”(XV w.)/fot. Graziako
Dziewięć miesięcy przed Bożym Narodzeniem Kościół obchodzi
umownie uroczystość Zwiastowania Pańskiego, przypominając doniosłą
chwilę, kiedy Matka Boża, posłuszna wezwaniu Nieba, godzi się zostać
Matką Jezusa Chrystusa. Użyłem terminu "umownie", gdyż nie jest znany
dzień Narodzenia Pana Jezusa, a przeto nie może nam też być znany
dzień Jego wcielenia, poczęcia w łonie Maryi.
Uroczystość Zwiastowania zaczął najpierw wprowadzać Kościół
wschodni już od V wieku. Na Zachodzie przyjęło się to święto od czasów
papieża św. Grzegorza Wielkiego (+604). Było to początkowo święto
Pańskie. Akcentowano przez nie nie tylko moment Zwiastowania, ale
przede wszystkim Wcielenia się Chrystusa Pana, czyli akt pierwszy
Jego przyjścia na ziemię, i rozpoczęcia dzieła naszego zbawienia.
Tak jest i dotąd w liturgii. Jedynie pobożny lud nadał temu świętu
charakter maryjny, czyniąc pierwszą osobą Najświętszą Maryję Pannę
jako "błogosławioną między niewiastami", wybraną w planach Boga na
Matkę Zbawiciela rodzaju ludzkiego.
Zwiastowanie Najświętszej Maryi Pannie jako temat plastyczny
towarzyszyło chrześcijaństwu od zarania jego dziejów. O wyjątkowej
randze tych przedstawień świadczy fakt, iż umieszczane były one zazwyczaj
w głównych ołtarzach świątyń. Bogactwo treści zawarte w tych kompozycjach
stawia scenę Zwiastowania w rzędzie najważniejszych tematów w sztuce
sakralnej czasów nowożytnych, także polskiej. Wydarzenie ewangeliczne,
podczas którego dokonało się Wcielenie, jest nie tylko epizodem z
życia Matki Bożej, lecz jawi się jako moment przełomowy dla dziejów
ludzkości, kulminacja zbawczego planu Boga.
Najdawniejszy wizerunek tego typu zachował się w katakumbach
św. Pryscylli, pochodzi bowiem z II wieku. Maryja siedzi na krześle,
przed Nią zaś anioł w postaci młodzieńca, bez skrzydeł, za to w tunice
i w paliuszu, który gestem ręki wyraża rozmowę. Podobne malowidło
spotykamy w III wieku w katakumbach św. Piotra i Marcelina. Od wieku
IV widzimy archanioła Gabriela ze skrzydłami. Ma on w ręku laskę
podróżną albo lilię. Na łuku tęczy w bazylice Matki Bożej Większej
w Rzymie wśród dziewięciu obrazów-mozaik barwnych jest również scena
Zwiastowania (IV wiek).
W jednym z kościołów Rawenny znajduje się mozaika z VI
wieku, na której Maryja jest przedstawiona, jak siedzi przed swoim
domem i w ręku trzyma wrzeciono. Anioł stoi przed Nią z berłem. Z
wieku XIII pochodzi wspaniała mozaika w bazylice Matki Bożej na Zatybrzu
w Rzymie (kościół rezydencjonalny Prymasa Polski). Scenę Zwiastowania
uwiecznili nieśmiertelni w swej twórczości artyści tamtych lat: Giotto,
Fra Angelico, Simone Martini, Taddeo di Bartolo, Masaccio.
Motyw Zwiastowania rozwinął się szczególnie w dobie gotyku.
Powstał wówczas swoisty kanon traktowania tego tematu, charakterystyczny
dla sztuki średniowiecza, a później wczesnego renesansu. Ten kanon
nakazywał malarzom powagę, spokój i szczególne wyciszenie w podejściu
do przedstawienia wydarzenia tak ważnego w historii Zbawienia.
Od epoki oraz od talentu mistrza zależało już, czy klimat
przedstawionej sceny określały rozbudowane realia wnętrza i stroju,
czy dominowała elegancka, miękka linia i liryczny, pełen złota nastrój
całości. Inaczej malował w tym okresie artysta z Włoch, a inaczej
z Północy. Ale różnice nie były wynikiem odległości geograficznej,
wypływały natomiast z odmiennego programu środowisk artystycznych
gotyckiej, a później renesansowej i barokowej Europy, które kształtowała
myśl wieków średnich od mistycyzmu po realizm.
Temat Zwiastowania Pańskiego to temat rzeka, trudno wymienić
choćby najważniejsze dzieła ukazujące to wydarzenie, które inspirowało
malarzy - tych wielkich, którzy przeszli do historii sztuki, i tych
mniejszych, którzy pozostawili swe obrazy po licznych świątyniach,
gdzie do dziś wzruszają, każą myślą przenosić się do Nazaretu, gdzie
dokonało się Zwiastowanie Pańskie, gdzie Chrystus wszedł w dzieje
świata.
Wprowadzenie relikwii bł. Rodziny Ulmów do kościoła św. Stanisława w Rzymie
2025-03-26 09:41
ks. Maciej Flader
archiwum kościoła św. Stanisława w Rzymie
Abp Adam Szal przewodniczył Eucharystii
W uroczystość Zwiastowania Pańskiego abp Adam Szal przewodniczył Mszy św. w polskim Kościele św. Stanisława w Rzymie. Podczas Eucharystii wprowadził także relikwie bł. Józef i Wiktorii małżonków oraz ich siedmiorga dzieci.
Homilię wygłosił ks. Witold Burda – postulator w procesie beatyfikacyjnym i kanonizacyjnym bł. Rodziny Ulmów. W homilii wskazała w jaki sposób Bóg pragnie Maryję obdarować swoją łaską wynosząc Ją do niezwykłej roli Matki Syna Bożego. – W podobny sposób Bóg powołał Rodzinę Ulów do małżeństwa i do rodzicielstwa i jednocześnie obdarzył ich niezwykłym powołaniem naładowania Chrystusa w pełni poprzez śmierć męczeńską. Kto wejdzie w logikę Boga, logikę obdarowywania sam staję się darem dla innych – zauważył kaznodzieja.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.