Wcześniej obraz peregrynował po rodzinach parafii. 24 maja podczas każdej Mszy św. zawierzano parafię Matce Królowej Przenajdroższej Krwi, powierzając jej wszystkie troski i problemy w trudnym czasie pandemii. W kościele gromadzili się wierni i zatrzymywali na chwilę modlitwy przed obrazem.
historia obrazu nawiązuje do czasów misji ludowych. Obraz Madonny zabierany był na misje i w tym celu został namalowany. Zgodnie z metodą misji prowadzonych przez misjonarzy, był niespodziewanie ukazywany na zakończenie głównego kazania maryjnego albo na koniec kazania o Sądzie Ostatecznym lub piekle. Od momentu ukazania obrazu misja nabierała ekspresji. Przed obrazem składano nielegalną broń, książki, karty.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Św. Kasper del Bufalo wybrał go na oficjalny wizerunek Zgromadzenia Misjonarzy Krwi Chrystusa. Oryginalny obraz znajduje się obecnie w muzeum św. Kaspra del Bufalo w Albano. Jest nazywany: Madonna Wspomożycielka Wiernych, Madonna Misji, Madonna Kielicha, Madonna Przenajdroższej Krwi. Choć obraz nosi takie nazwy, to w jego centrum znajduje się Jezus a głównym tematem jest Jego Krew, którą ofiarowuje w kielichu. Widzimy Maryję, która podtrzymuje Dzieciątko lewą ręką a prawą zaprasza do przyjęcia ofiarowywanego kielicha. Matka i Dziecko patrzą na wpatrującego się w obraz. Większość wizerunków Madonny ma oczy zwrócone ze skromnością w dół albo też mistycznie patrzące w górę, zawsze odwrócone od obserwatora. Maryja bywa też często przedstawiana w rozmowie z Dzieciątkiem lub ze świętymi, jednak najpiękniejsze Jej wizerunki to takie, w których ma ona wzrok zwrócony na patrzącego na obraz. Otwarte i żywe spojrzenie Maryi z obrazu przybliża nas do niej i pokazuje Jej bliskość z nami.
Reklama
Na obrazie widzimy też odkryte ucho Matki. To ważny detal, bo wskazuje, że Maryja nastawiona jest na słuchanie, wysłuchuje każdego, kto na ten obraz patrzy. Wszyscy wierni mogą mieć nadzieję, że przyjmie ich troski i prośby i przekaże Jezusowi – tak jak w Kanie Galilejskiej
Z przekazu św. Kaspra wiemy, że nie znał on autora obrazu, ale obraz w swoim stylu przybliża się do późnego baroku i do stylu malarza Pompeo Batoniego.