Reklama

Kultura

Gala Finałowa 28. Festiwalu Mozartowskiego

14 lipca 2018 r. godz. 19 ( sobota ) – Teatr Polski ul. Kazimierza Karasia 2

[ TEMATY ]

festiwal

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Prawdziwe mozartowsko-operowe crème de la crème. Podobnie jak w ubiegłym roku, tegoroczną edycję Festiwalu Mozartowskiego zwieńczy gala operowa, w czasie której usłyszymy artystów znanych z interpretacji głównych partii w Mozartowskich operach, nie zabraknie uwertur oraz porywających chórów operowych. Najlepszą rekomendacją jest program Gali – zapraszamy do zapoznania się z tym, co czeka melomanów w drugą sobotę lipca.

Soliści:

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Joanna Freszel - sopran

Joanna Moskowicz - sopran

Iryna Zhytynska - mezzosopran

Jan Jakub Monowid - kontratenor

Krystian Adam Krzeszowiak - tenor

Artur Janda - bas-baryton

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej

Anna Bacciarelli sopran, Ewelina Rzezińska alt, Marek Sadowski tenor, Krzysztof Matuszak bas

Krzysztof Kusiel-Moroz przygotowanie Zespołu Wokalnego

Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej „Musicae Antiquae Collegium Varsoviense”

Marcin Sompoliński dyrygent

W programie:

ORKIESTRA: Uwertura do opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620

JOANNA FRESZEL: „Porgi, amor” (aria Hrabiny Almaviva z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)

IRYNA ZHYTYNSKA: „Voi che sapete” (aria Cherubina z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)

ARTUR JANDA: „Non più andrai” (aria Figara z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)

JAN JAKUB MONOWID: „Non so più cosa son, cosa faccio” (aria Cherubina z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)

ORKIESTRA: Fandango z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492

KRYSTIAN ADAM KRZESZOWIAK: „Wenn der Freude Tränen fliessen” (aria Belmonte z opery „Die Entführung aus dem Serail” / „Uprowadzenie z seraju” KV 384)

ARTUR JANDA & JOANNA FRESZEL: „Bei Männern welche Liebe fühlen” (duet Papagena i Paminy z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

Reklama

CHÓR: „Godiam la pace” oraz „Placido e il mar” (chóry z opery „Idomeneo, Re di Creta” / „Idomeneusz, król Krety” KV 366)

JOANNA FRESZEL & ARTUR JANDA: „Là ci darem la mano” (duet Zerliny i Don Giovanniego z opery „Don Giovanni KV 527)

JOANNA MOSKOWICZ: „Martern aller Arten” (aria Konstancji z opery „Die Entführung aus dem Serail / „Uprowadzenie z seraju KV 384)

* * * * *

ORKIESTRA: Uwertura do opery „Die Entführung aus dem Serail” / „Uprowadzenie z Seraju” KV 384

JAN JAKUB MONOWID: „Dolce d’amor compagna” (aria Ramira z opery „La finta giardinera” / „Rzekoma ogrodniczka” KV 196)

IRYNA ZHYTYNSKA: „Vedrai carino” (aria Zerliny z opery „Don Giovanni” KV 527)

KRYSTIAN ADAM KRZESZOWIAK: „Dalla sua pace” (aria Don Ottavia z opery „Don Giovanni” KV 527)

CHÓR: „Serbate, oh Dei custodi” (chór z opery „La clemenza di Tito” / „Łaskawość Tytusa” KV 621)

JOANNA MOSKOWICZ, KRYSTIAN ADAM KRZESZOWIAK: „Fuggi, crudele, fuggi” (duet Donny Anny i Don Ottavia z opery „Don Giovanni” KV 527)

ORKIESTRA: Rondo z „Musik zu einer Pantomime” / „Muzyki do pantomimy” KV 446/416d

JOANNA FRESZEL: „Ach, ich fühl’s” (aria Paminy z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

ARTUR JANDA: „Ein Mädchen oder Weibchen” (aria Papagena z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

KRYSTIAN ADAM KRZESZOWIAK: „Dies Bildnis ist bezaubernd schön” (aria Tamina z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

IRYNA ZHYTYNSKA & ARTUR JANDA: „Pa pa pa” (duet Papageny i Papagena z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

JOANNA MOSKOWICZ: „Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen” (aria Królowej Nocy z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

Reklama

CHÓR: „Bassa Selim lebe lange” (chór finałowy z opery „Die Entführung aus dem Serail” / „Uprowadzenie z Seraju” KV 384)

Festiwalowe detale: operakameralna.pl

2018-07-10 17:31

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Muzyka rytmem bicia serc

Niedziela sandomierska 49/2013, str. 1

[ TEMATY ]

festiwal

Ks. Adam Stachowicz

Już po raz dwudziesty Gorzyce stały się miejscem spotkań dzieci i młodzieży chcącej wyśpiewać Bogu, co im w duszy gra. „Muzyka rytmem bicia serc”, pod takim hasłem 23 listopada 53 zespoły z diecezji prezentowały swoje umiejętności wokalno-instrumentalne.

Spotkanie rozpoczął bp Krzysztof Nitkiewicz, przewodnicząc Mszy św. w kościele św. Franciszka Salezego i św. Andrzeja Boboli w Gorzycach. Zwracając się do uczestników przeglądu powiedział: – Niejednokrotnie podziwialiście piękno otaczającego was świata, który jest dziełem Boga Stwórcy. O potrzebie jego ochrony przed zniszczeniem rozmawiacie w szkole i w domu, słyszycie w środkach masowego przekazu. O tym pięknym świecie będziecie zapewne śpiewać w swoich piosenkach przygotowanych na ten przegląd. Zespólcie wasze siły, aby ten świat był jeszcze piękniejszy, aby każdy z was był pięknym człowiekiem, promieniującym Bożą miłością – zachęcał bp Nitkiewicz.

CZYTAJ DALEJ

Święty ostatniej godziny

Niedziela przemyska 15/2013, str. 8

[ TEMATY ]

święty

pl.wikipedia.org

Nawiedzając pewnego dnia przemyski kościół Ojców Franciszkanów byłem świadkiem niecodziennej sytuacji: przy jednym z bocznych ołtarzy, wśród rozłożonych książek, klęczy młoda dziewczyna. Spogląda w górę ołtarza, jednocześnie pilnie coś notując w swoim kajeciku. Pomyślałem, że to pewnie studentka jednej z artystycznych uczelni odbywa swoją praktykę w tutejszym kościele. Wszak franciszkański kościół, dzisiaj mocno już wiekowy i „nadgryziony” zębem czasu, to doskonałe miejsce dla kontemplowania piękna sztuki sakralnej; wymarzone miejsce dla przyszłych artystów, ale także i miłośników sztuki sakralnej. Kiedy podszedłem bliżej ołtarza zobaczyłem, że dziewczyna wpatruje się w jeden obraz górnej kondygnacji ołtarzowej, na którym przedstawiono rzymskiego żołnierza trzymającego w górze krucyfiks. Dziewczyna jednak, choć później dowiedziałem się, że istotnie była studentką (choć nie artystycznej uczelni) wbrew moim przypuszczeniom nie malowała tego obrazu, ona modliła się do świętego, który widniał na nim. Jednocześnie w przerwach modlitewnej kontemplacji zawzięcie wertowała kolejne stronice opasłego podręcznika. Zdziwiony nieco sytuacją spojrzałem w górę: to św. Ekspedyt - poinformowała mnie moja rozmówczyni; niewielki obraz przedstawia świętego, raczej rzadko spotykanego świętego, a dam głowę, że wśród większości młodych (i chyba nie tylko) ludzi zupełnie nieznanego... Popularność zdobywa w ostatnich stu latach wśród włoskich studentów, ale - jak widać - i w Polsce. Znany jest szczególnie w Ameryce Łacińskiej a i ponoć aktorzy wzywają jego pomocy, kiedy odczuwają tremę...

CZYTAJ DALEJ

Jezus jest dobrym pasterzem

2024-04-19 10:18

[ TEMATY ]

O. prof. Zdzisław Kijas

Adobe Stock

Jesteśmy dziećmi mocnego i dobrego Boga. Jesteśmy domownikami Boga miłości, który jest gwarantem naszej wolności, tej prawdziwej.

Ewangelia (J 10, 11-18)

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję